Vecka 44 | 2017

Den här veckan hade jag höstlov, som jag tror nog var den bästa jag har haft på länge.  
Måndag: Veckan inleddes med att jag drog till stan för att köpa smink och tillbehör för mitt och mina vänners lilla "halloweenfirande" (text och bilder under om det) och att leta recept på veganska raw bakelser. Det med bakelserna misslyckades jag med, för hittade inget recept alls förutom ett som lät lockande - men som sagt, är lat som bara den för att jag skulle baka. 
 
Tisdag: Det var halloween på tisdagen 31 oktober, och självklart "firade" man det med att vara med vänner och klä ut sig.På bilden ovan till vänster ser man mig sminkad och min vän Josh i clownmask. Vi gick också iväg till en kiosk hemma där jag bor och käkade innan vi träffade vår gemensamma vän från skolan och hans vänner, sen min vän från grundskolan. 
 
Onsdag: Den här dagen fyllde jag äntligen 16! Okej, det är inte en så stor skillnad att gå från 15 till 16, men ändå en liten lättnad faktiskt. För nu får jag övningsköra för bil och ta körkort för lätt mc. Kan ni gissa vad jag är mest taggad på? Att ta lätt mc, helt enkelt. Men samma dag jag fyllde år var jag faktiskt med Josh någon timme innan jag var med mina föräldrar på kvällen för att dra ut och käka middag.
 
Torsdag: Så som jag höll på på halloween med att skrämma barn en hel kväll i ungefär 3-4 timmar och sedan åka till stan med Josh kan jag säga att jag var riktigt trött dagen efter. Men det var helt okej för mig eftersom jag åkte ut till stallet. Där kan jag verkligen koppla av, och det gjorde jag med en lugn ridtur på en timme. Välbehövligt säger jag bara!
 
Fredag: Fyfan vad jag skrek den här dagen. Jag drog nämligen till Gröna Lund med en av mina bästa vänner som jag har känt i över 10 år, och det var så jävla kul. För under höstlovet hade Gröna Lund hela veckan fylld med läskiga saker som har med halloween att göra osv. Så jag och min vän drog dit spontant och gick lite spökhus (eller två av fem stycken för vi hann inte) och åkte två attraktioner. Det räckte och både jag och hon var nöjda och vettskrämda efter en dag där med massa kul.
 
Men en sak jag kan säga, som kanske inte förvånar de som känner mig, är att jag satt hela veckan med nya säsongen av Stranger Things. Kan någon säga mig om det finns en bättre serie än denna? För det tror jag nog inte, och inte att jag kommer hitta en serie som är bättre än den heller. Som sagt, jag är så besatt av den att jag redan kollar om säsong ett igen - och crushar lite smått på Finn Wolfhard som spelar Mike i serien haha. 




NAMN


EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR