Min kärlek till hästar

Långben & någon ny ponny vi har fått
 
Jag kan nog inte beskriva min kärlek till dessa underbart fantastiska djur. När jag först förstog att det var hästar jag skulle hålla på med var nog när jag var väldigt liten. För jag kommer ihåg att mamma berättade till mig att vi cyklade, varje dag efter förskolan, till ett stall som ligger i närheten där jag bor för som jag tror hade jag nog tjatat till mig att få åka dit hehe. Så det var nog mitt intresse för hästar började, vid 1 års åldern eller något år äldre om jag har rätt. 
 
Men sedan alla dessa besök hos hästarna i mitt område har än idag inte släppt hästarna inom mig. En gång i veckan, om det inte händer någon mer dag, är jag med hästar och rider. Ibland jobbar jag i stallet och är konstant med hästar då också och jag kan inte säga annat än att jag älskar det! Och varför jag älskar det och att vara med hästar eller sitta i sadeln på en häst är som en terapi för mig, jag kommer bort från allt som har varit jobbigt och får mig att tänka på annat. Men hästar och ridsporten för mig är inte bara för att lman ska lyckas och hamna i eliten, utan det är också bandet en människa och häst har. Bandet man har med en häst man älskar som älskar en tillbaka, that's the best feeling and that is why I love horses <3 




NAMN


EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR