Acai bowl & peanut butter sandwich

En nyttig eller lite onyttig frukost? Vilket som innehåller dagens frukost jag hade bra saker. Var för det mesta bara frukt, eller ja. Två frysta bananer och dadlar, frysta hallon och lite kokosvatten mixat tillsammans till en sorbet konsistent och sedan toppat med granola, kokoschips och en halv banan. Kan ju på ett sätt säga att denna frukost är nyttig fastän granolan och de två mackorna med jordnötssmör till kanske inte är det bästa. Socker och fett överallt här nästan. Men men, vad gör det om 100 år?
Och igår så åt jag nämligen upp ett helt glasspaket på ungefär 750 ml tillsammans med en stor skål chips och en rad vegansk choklad på kvällen. Hehe, var inte det bästa att göra enligt mig för jag mådde så illa efter och hade ont i magen så den putade ut så mycket så man skulle tro att jag var gravid. Lite roligt faktiskt. Sen igen, vad gör det om 100 år om man ändå inte äter så som jag gjorde igår hela tiden? 
 
Men om ni vill göra själva "acai skålen" som jag gjorde imorse fryser man in basen man vill ha, sedan tillsätter man det med andra frysta frukter eller bär (men bara lite så det inte tar över basen) och vätska så det inte blir stenhårt när man mixar. Och när man har gjort detta är det klart och kan ätas som jag gjorde eller som nicecream vilket detta också kallas för!




NAMN


EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR